Dato & tid bestyrelsesmøde
onsdag den 26. oktober 2011
BESTYRELSEMØDE 25OKT 2011
Så har vi holdt et nyt møde og der var 27 punkter + eventuelt som vi skulle igennem og de hade blevet sendt ud til bestyrelsen ugen før på mails så vi var forberedt til mødet. Alle i bestyrelsen hade mødt op .
1. Seniorpolitik i firman. Det var et punkt som vi skal gå videre til BGB og høre vad deres holdning er omkring det. Vi har fået lavet et møde med BGB (Jesper og Jens) den 7. november der vi vil fremlægge dette punkt.
2. Syge penge fra klubben. Udgangspunkt er det skattepligtigt men det er op til hvert enkelt medlem der får tilskud at melde det selv. Man skal ha været medlem i tre måneder før man kan bruge denne ordning og det er sammenhængende sygdom. Det er lige meget om det sker på arbejde eller i sin fritid. Men man skal være syg i 37 timer sammenhængende før vi hjælper til økonomisk. Der blev også besluttet at vi betalte op til tre måneder og så stoppede udbetalingen. Så den 6 dag skal den der er syg selv tage kontakt med vores kasser som efter godkendelse, udbetaler med tilbage virkende kraft fra første dag som BGB har noteret. Beløbet er sat til 500 kroner/uge så før dem der har 4 dags uge er det 125kr og før 5 dags uge 100kr om dagen.
3. Referat. Vi vil sende ud vores referat til Bgb både fra Bestyrelsesmøder og Generalforsamlingerne og håber de så vil lægge det ud på deres hjemmeside under punkt SVENDEKLUB.
4. Månedens Svend. Det var bare en sjov ide om vi skulle lave et punkt om månedens brøler på vores hjemmeside. Det kunde også være den sjoveste ting, eller om der har været en der har været meget hjælpsom, eller bare været en god kollega mm. Der blev snakket om en vandrer pokal men vi tager det op til vores generalforsamling. Det kunde også være at det var noget vi stemte til en gang om året efter de forslag der nu så hade kommet ind på det år.
5. Informationsblad. Der blev enighed om at et sådant blad skulle optage alt for meget tid for bestyrelsen. Og som det kør nu med vores hjemmeside og mails så er det bare en genudsendelse af det vi har sendt ud til jer.
6. Snikkerstøj. Vi mangler lidt forskelligt at vælge mellem på BGB s hjemmeside. Der blev talt om et tyndere termotøj, sokker til sommerbrug, og det jeg kalder en halse disse som er en lækker sag om vinteren når det blæser a helvede til. Men det tager vi op til vores møde med BGB den 7. Nov.
7. Bgbs hjemmeside. Firman starter lidt hårdt ud på deres hjemmeside under punkt svendeklub, det vil vi lige høre om det er deres holdning eller vi lige kan få det formuleret på en anden måde. Det punkt tager vi så også op på vores møde med BGB den 7. Nov.
8. Udbetaling. Som så mange gange før har vi tallet om at få den udbetaling op på 175 kroner og vi i bestyrelsen er uenige om sagen men vi tager den op på vores møde med BGB og så tager vi den der fra. Vi kan jo stadigt trække op til de 200 efter aftale med konduktøren på pladsen.
9. Fyringsseddel? På Tivolihotellet blev der uddelt sedler til svendene ,en meget (tæt) på fyringsseddel , hvad har der sket med dem ? Vi vil lige snakke med BGB om hvad der skete og hvorfor BGB tog det tiltag som de nu gjorde.
10. Vedtægter for Svendeklubben. Der er punkter og paragrafer der ikke rigtigt passer ind. Som vi vil ha rettet på. Så Lars Brejnholt er sat på sagen og vil sende ind et forslag om rettelse til vores Generalforsamling den 30 Januar 2012.
11. Medlem i klubben vid ansættelse i BGB. Vi ønsker ikke at bruge tid på at jagte nyansatte svende i BGB. Hos Enemærke og Pedersen og Jakon foregår det automatisk når de bliver ansatte i firman og vi håber gennem en dialog med vores firma at finde ud af noget der juridisk ær godt nok. Men det tager vi op til vores møde med BGB.
12. Bestyrelsen. James er den eneste i bestyrelsen der ikke er på genvalg i 2012. Niels har meldt at ikke gå på genvalg. Jimmy, Lars og Jørgen er friske på genvalg. Men vi har brug for nye kræfter i klubben så dem der har lyst til det skal melde sig ind 8 dage før generalforsamlingen.
13. Information. Vi har en indmeldings blanket til svendeklubben til de nyansatte, men vi har ingen information til de nyansatte om hvad vi laver og har lavet og det vil vi lave om på. Så James skal som formand skrive en intro om svendeklubben .Den vil så ligge med sammen med indmeldings blanketten når der bliver en nyansat i BGB.
14. Kontaktpersoner. Der blev besluttet at James Christoffersen og Jørgen Grønvall fra Bestyrelsen skal være kontakt personer til BGB. Der blev også skrevet fra BGB side, i det sidste referat (nr 8 Svendemøder) at de også ønskede et samarbejde med svend klubben.
15. BGBs Sundhedsordning. Vi vil lægge den ud på vores hjemmeside. Den ligger også på BGBs hjemmeside, men vi vil lige være sikre på at der ikke er nogen svend der har misset denne mulighed. De svende vi har snakket med, er positive over ordningen. Tænk lige på jeres helbredt det er for sent bagefter når ni sidder i rullestol.
16. Carl Ras kort. Er der nogen medlem der ikke har fået dette kort, skal tage kontakt med bestyrelse medlem Jørgen Grønval l så løser han opgaven. Dem der har brugt kortet er tilfredse men man skal handle for over 300 kroner før det giver afslag i prisen.
17. Mail, telefonnummer og adresser. Det er vigtigt at ni får givet besked om der, sker noget med de punkter til Bestyrelsen så vi altid er opdaterede med det seneste fra jer.
18. Festudvalg. Det var tanken fra bestyrelsen at det kunde være dig der var med i det udvalg. Måske en 3-5 personer fra klubben skulle lave denne fest komite og få arrangeret en fest eller noget andet hyggeligt for klubben. Jesper Maarschalk har givet udtryk for at det hade været en god hjælp hvis vi fra klubben også ville hjælpe til når BGB skal holde en fest? Så hvis du er frisk på det ,så send os en besked senest 8 dage før vores generalforsamling. Jeg vil lige sætte to navne på som jeg har haft en snak med og det er Erik Borel og Henrik W. Christensen.
19. Kopimaskine. Der er købt en kopi maskine på klubbens regning og der bliver også købt et styk laminat maskine til klubben. Der var positive vibrationer til det hele og laminat maskinen skal vi bruge til at lave navne kort når vi holder en fest eller en udflugt. Vi fik lige luftet tanken om at formanden skulle ha sin egen computer med vores hjemmeside og den så bare var formandens eje. Men vi tager det som en punkt på generalforsamlingen i januar.
Etiketter:
bestyrelsesmøder
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar